Metoda Silvy badania naukowe
Metoda Silvy badania naukowe potwierdzające efekty kursów
Metoda Silvy badania naukowe potwierdzają skuteczność technik w poprawie zdrowia, redukcji stresu, jakości snu oraz rozwoju intuicji i kreatywności. Badania wykazują również korzyści w zakresie lepszej samooceny, relacji społecznych i ogólnego zadowolenia z życia.
Metoda Silvy, opracowana przez Jose Silvę w latach 40. XX wieku, to zestaw technik mentalnych skoncentrowanych na pracy z falami alfa mózgu, wspierających rozwój osobisty, neuroprogramowanie oraz zarządzanie umysłem.
Wyniki przeprowadzonych badań naukowych potwierdzają, że kursy Metody Silvy przyczyniają się do poprawy zdrowia fizycznego, zwiększenia odporności na stres oraz poprawy jakości snu, co korzystnie wpływa na ogólną jakość życia uczestników. Metoda Silvy badania naukowe pokazują również, że techniki te wspierają rozwój zdolności takich jak intuicja, kreatywność oraz umiejętność kontrolowania nawyków. Efektem stosowania technik jest również poprawa relacji społecznych, lepsza samoocena i większe zadowolenie z życia, co zostało wykazane w testach przeprowadzonych na różnych grupach uczestników. Zgromadzone dane wskazują, że Metoda Silvy jest cennym narzędziem w dążeniu do pełniejszego, zrównoważonego życia.
Dokładne wyniki badań prezentujemy poniżej.
Poprawa zdrowia
Metoda Silvy badania naukowe na temat poprawy zdrowia:
W ankiecie przeprowadzonej z 1107 uczestnikami – ponad dwa razy tyle badanych zgłosiło poprawę zdrowia za pomocą użycia technik Samokontroli Umysłu Metodą Silvy, w porównaniu z liczbą osób dążących do tej poprawy.
Ref.: Hahn J.W. , Mind Science Foundation Study. Los Angeles, CA. Bremner F. I Moritz F., Internal Focus as a Subset of Attention. Neuropsychologia, 1972. Vol.10, s. 467-‐469. Doświadczenia przeprowadzone były na Uniwersytecie Trinity w San Antonio, Teksas.
Poprawa snu
Metoda Silvy badania naukowe na temat poprawy snu:
Zasypianie bez używania proszków nasennych jest jedną z umiejętności nauczanych na kursie Metody Silvy. Naturalny sen jest jednym z podstawowych czynników warunkujących utrzymanie odpowiedniego zdrowia psychicznego i fizycznego.
Ref.: Hahn, Ibid.
Kontrola nawyków
Metoda Silvy badania naukowe na temat kontroli nawyków:
Kontrola nawyków, takich jak palenie papierosów i nadmierny apetyt, jest czasami trudną sprawą do rozwiązania. Sprawozdania absolwentów Metody Silvy dowodzą, że duży procent osób pozbywa się z powodzeniem swoich niechcianych nawyków za pomocą technik nauczonych na kursie w porównaniu z tymi, którzy pragną te korzyści osiągnąć.
Ref.: Hahn, op. cit.
Siła „ego”
Metoda Silvy badania naukowe na temat siły „ego”:
Testy psychologiczne grupy uczniów szkoły średniej przed i po kursie uwidoczniły mocne tendencje w kierunku: „mocniejszego ja, dojrzałości, lepszego kontaktu z rzeczywistością, spokoju”, natomiast odejście od „szybkiego zdenerwowania”. Prawie wszystkie badane grupy wykazały te zmiany.
Ref.: De Sau George T.: The Silva Mind Control Courses: Effects With Three High School Populations, SMCI, Laredo, TX.
Orientacja socjalna
Metoda Silvy badania naukowe na temat orientacji socjalnej:
Na pierwszy rzut oka wygląda to na paradoks. Jednak wyniki badań sugerują, że rozwój świadomości wewnętrznej u uczestników kursu podstawowego prowadzi m.in. do pozbycia się czynników hamujących kontakty międzyludzkie. Grupa badanych osób wykazała tendencje zmian w kierunku: „spontaniczności, większej śmiałości socjalnej” i odejście od: „nieśmiałości, bojaźliwości, lęku przed odrzuceniem”.
Ref.: De Sau i Seawell. Ibid.
Serdeczność, otwartość
Metoda Silvy badania naukowe na temat serdeczności i otwartości:
Inna skala testu wykazała u uczestników tendencję w kierunku większej: „serdeczności, otwartości, partycypacji” i odejście od: „rezerwy w stosunkach międzyludzkich, krytycyzmu, trzymania się na uboczu”.
Ref.: De Sau i Seawell. Ibid
Zaufanie, kooperacja
Metoda Silvy badania naukowe na temat zaufania i kooperacji:
Uczestnicy kursu podstawowego Metody Silvy wykazali zwiększone tendencje współpracy z innymi, w przeciwieństwie do nieustannego współzawodnictwa, podejrzliwości i niedowierzania ludziom.
Ref.: De Sau i Seawell, Ibid.
Entuzjazm
Badania naukowe na temat entuzjazmu:
Uczestnicy kursu podstawowego Metody Silvy wykazali zmianę w kierunku większej: „pogody ducha, entuzjazmu i radości życia”. To odejście od: „przygnębienia i pesymizmu” mogło być skutkiem uwolnienia się od poprzednich obaw i niepokojów.
Ref.: De Sau i Seawell. Ibid.
Samoocena personalna
Badania naukowe na temat samooceny personalnej:
Nastąpiła wyraźna poprawa w osiągnięciu lepszej równowagi psychicznej, zrównoważeniu emocjonalnym i większej harmonii w sprawach osobistych.
Ref.: Motiff. Ibid.
Samoocena fizyczna
Badania naukowe na temat samooceny fizycznej:
Uczestnicy kursu podstawowego Samokontroli Umysłu Metodą Silvy ocenili siebie jako znacznie zdrowszych w porównaniu z oceną przed kursem. Lepsza była również ocena samoakceptacji swojego wyglądu fizycznego oraz postawy fizycznej.
Ref.: Motiff James, tak jak opublikowane w: Wallance David A.: The Ottawa County Project, SMCI, Laredo, Teksas, 1974 Ottawa Count Department of Social Services. A Very Comprehensive Welfare Program, Ottawa, County Duplicating Department, Grand Haven, MI, 1974
Samoocena mornalno-etyczna
Metoda Silvy badania naukowe na temat samooceny mornalno-etycznej:
Badania z grupą dorosłych żyjących z zapomogi społecznej wykazały u uczestników kursu Metody Silvy przesunięcie w kierunku wyższych standardów moralno-‐etycznych, zwrócenia większej uwagi na prawa innych ludzi, jak również wyższy stopień samooceny ogólnej.
Ref.: Motiff. Ibid.
Samoocena życia rodzinnego
Badania naukowe na temat samooceny życia rodzinnego:
Uczestnicy kursu Samokontroli Umysłu ocenili się jako lepiej przystosowani do współżycia z członkami swojej rodziny i do lepszego opiekowania się nimi.
Ref.: Motiff. Ibid.
Samoocena socjalna
Badania naukowe na temat samooceny socjalnej:
Samoocena socjalna jest niezwykle ważnym elementem w kontaktach międzyludzkich. Zdecydowana poprawa tego czynnika zauważalna po kursie podstawowym Metody Silvy, koreluje blisko z umiejętnością lepszego współżycia z ludźmi.
Ref.: Motiff. Ibid.
Samoocena własnej tożsamości
Metoda Silvy badania naukowe na temat samooceny własnej tożsamożci:
Ten czynnik odnosi się do koncepcji danej osoby w sensie „czym/kim jestem”. Uczestnicy kursu podstawowego nauczyli się wyżej oceniać siebie samych.
Ref.: Motiff. Ibid.
Zadowolenie z siebie
Badania naukowe na temat zadowolenia z siebie:
Czynnik ten określa, jak dana osoba odbiera samą siebie. Uczestnicy kursu podstawowego Metody Silvy stali się o wiele mniej krytyczni i mniej negatywnie nastawieni wobec siebie.
Ref.: Motiff. Ibid.
Zwiększenie zdolności twórczych
Metoda Silvy badania naukowe na temat zwiększenia zdolności twórczych:
Od dawna już wyobraźnia uważana jest na najistotniejszy element zdolności twórczych. Badania wykazały, że Samokontrola Umysłu Metodą Silvy, dzięki zastosowaniu technik ćwiczących wyobraźnię, zwiększa zdolności twórcze absolwentów kursu.
Ref.: Hahn, op. cit.
Polepszenie pamięci
Badania naukowe na temat polepszenia pamięci:
Polepszenie pamięci, zawierające między innymi umiejętność lepszego zapamiętywania informacji, przetrzymywanie tych informacji w pamięci oraz ich łatwiejsze odtwarzanie jest częścią programu podstawowego kursu Metody Silvy. Liczba absolwentów, którzy stwierdzają polepszenie w tej dziedzinie, była ponownie większa w porównaniu z osobami, które do takiego polepszenia dążyły.