all

5-minutowa relaksacja ciała i umysłu

Podaję poniżej opracowany i wypraktykowany przeze mnie łatwy i skuteczny sposób na odprężenie. To relaksacja oparta na zen i Metodzie Silvy. Polega na koncentracji na oddychaniu.

Najlepiej jest od czasu do czasu nie myśleć o niczym, to sztuka. Od pustki myślowej zdecydowanie łatwiej przychodzi nam skupienie się na jednej rzeczy. Tutaj więc myśli skierujesz na swój oddech. Na spokojny i miarowy kolejny wdech i wydech.

Prosta relaksacja

Wdychając powietrze (WD) – jednocześnie wypowiadasz w myśli tekst, a potem wydychając (WY) – następny. I tak, na kolejnym wdechu i wydechu – łącząc sugestię z afirmacją, zrobisz 4 relaksujące oddechy.

 

Polecam, powtórz to 5 razy, czyli łącznie 20 oddechów. Powinno zająć to ok. 5 minut.

Na początku myśli mogą uciekać, skakać z tematu na temat. Nie przejmuj się, to normalne. Zaakceptuj ten fakt. Delikatnie je odsuń – niech odpłyną – po prostu koncentruj się na danej kwestii, którą masz wypowiedzieć. Z czasem zostaną tylko myśli z ćwiczenia.

Sugestia: jeśli myśli uciekną ci i będziesz myśleć o czymś innym niż ta medytacja, to sugeruję zacząć od początku (“1. biorę wdech i rozluźniam ciało”), tak, by wypowiedzieć w myśli wszystkie osiem stwierdzeń bezbłędnie po kolei – o niczym innym w tym czasie nie myśląc!

Jest to prosty i skuteczny sposób, by oczyścić głowę z niechcianych myśli. Sposób na koncentrację i rozluźnienie.

 

Rozluźniasz ciało…  uspokajasz umysł… Pełna relaksacja.

 

Usiądź w wygodnej pozycji (połóż się), zamknij oczy… Skoncentruj się na swoim oddechu i na wypowiadanych w myśli słowach. Nie spiesz się…

 

©Marian Jeżewski

 

Odpowiedź

Adres e-mail nie będzie publikowany.Wymagane pola są oznaczone. *